søndag 4. desember 2011

Falsk krupp og ekte kosegutt

Jeg har nå klippet til 7 tøffelkamerater som skal sys i julegaver. Ganske morsomt å se resultatet på alle de forskjellige variantene, for ingen av dem ser like ut. Håper og tror folket blir fornøyd med disse gavene. 
Tøy og bøy, opp og ned, frem og tilbake før all energien var borte og kruppen kom

Det går litt tregt disse dagene da, for sønnen min har blitt syk, og da måtte jo jeg bli det også. Så nå hoster vi i kor, han sover i vogna på natta for å ha hodet nok hevet, mens jeg lever på hostesaft. Du skjønner det har vært mye sykdom her når gutten på 9 måneder synes hosting er hysterisk morsomt å herme etter. Så han hoster i allefall dobbelt så mye som han må nå, bare for moro skyld :) Jeg prioriterer lett å bære den klengete kosegutten på armen så ofte han vil når han er i så dårlig form, så da blir det mest sying når han endelig sover litt innimellom. Til vanlig er han bare kosete når han er trøtt, ellers har han ikke tid til å sitte stille. Alt må utforskes. Tøy og bøy og opp og ned... På bildet er han på yndlingsplassen hvor Playstation- og Getboksen har så mange morsomme knapper å trykke på. Som dere ser er han her prøvekanin for en kort alvelue, men den er litt liten, da den er i størrelse 1/2 år.


Ikke helt i form

Han har forresten falsk krupp, noe som kort fortalt gir han tung pust og bjeffende hoste, spesielt om han ligger rett ned. Det er ikke noe særlig når man ikke kan fjerne årsaken til at barna ikke har det bra. Så fokuset her er såklart på at han skal ha det så bra som mulig nå. I vogna har jeg Ullvillposen hans, men har den helt åpen fordi den er altfor varm inne. Men den er så myk og god og han slapper av å koser seg oppi der. På bildet er yndlingskluten med. Jeg prøvde faktisk å sy en ny klut av sammen stoffet som er inni vognposen, men den var helt uinteressant. Det må være Labankluten, eller ingenting! :)

Og du... Epla har laget et album av flotte hjemmelagde ting fra Epla.no på Facebook. På "Håndlaget IV" ligger 3 bilder fra Sunbee and friends!!  Ta en titt og del gjerne albumet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dine meninger blir høyt verdsatt :)