fredag 31. august 2012

Gjenbruksbryllup - borddekorasjon

Gjenbruk, bryllup, miljøvennlig, avfallsminimering, wedding, recycle, reduse, reuse, avfallsreduksjon, ombruk, kildesortering
 I vårt bryllup valgte vi å satse på dekorasjoner som tidligere hadde levd et liv som noe annet. Bonusen var at vi slapp å sitte igjen med en haug av vaser og lysestaker vi ikke hadde bruk for i ettertid.
Vasene var laget at metallbokser. Det er godt sønnen vår er glad i spaghetti på boks :/ Til lysene brukte vi gamle norgesglass som vi lånte av mamma og svigermor, i tillegg til å spe på med noen fra loppemarked. Oppi disse puttet vi småstein som vi plukket i nærheten av lokalet. Da stod lysene stødigere. Vi brukte også syltetøyglass og lignende som vi sparte på selv i løpet av et år og som vi fikk av venner og arbeidskollegaer. Noen av de pyntet vi med silkebånd, likt det vi brukte rundt invitasjonene (som jeg kom på nå at jeg ikke har vist frem her, det får komme senere). Rundt andre brukte vi diverse snorer og bånd som jeg hadde liggende.

Til bordnummerene laget jeg nummer med litt dekorasjoner, alt i stil med alt selvfølgelig :) Disse festet jeg på navnelappklyper som jeg lånte.

Vi var så heldige at vi fant noen brukte skifersteiner i grøftekanten mens vi gikk å plukket småstein til norgesglassene. Disse bandt dekorasjonene fint sammen.

Det eneste nye som er på bordet er vel noen små lysestaker fra IKEA som vi absolutt får brukt senere, og en liten fugl til hvert bord, kjøpt på Panduoro.

Gjenbruksbryllup, eco, Gjenbruk, bryllup, miljøvennlig, avfallsminimering, wedding, recycle, reduse, reuse, avfallsreduksjon, ombruk, kildesortering
Foto: Erlend Berge / www.erlendberge.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dine meninger blir høyt verdsatt :)